WE LATEN GRAAG ZIEN
Hoe onze vakidioten te werk gaan
Hieronder vind je meer informatie over onze werkwijze, het intakegesprek en de ervaringen van onze klanten.
Dat geeft je een beeld van wat je kunt verwachten van een samenwerking met i’m Storm.
DE EERSTE STAPPEN VOOR...
EEN TRANSPARANTE SAMENWERKING
Intake
Maak een afspraak voor een vrijblijvend intakegesprek hier in Arnhem. We willen alles weten over jullie wensen en mogelijkheden.
Prijsopgave
Ontdek je investering achter het uitvoeren van al jullie wensen en de mogelijkheden om de perfecte windkracht in te zetten.
Sign-off
Na jouw ondertekening van de prijsopgave starten we met het project. We houden je op de hoogte van alle stappen.
EEN VAST CONTACTPERSOON
In een team van vakidioten.
De vakidioten en specialisten van i’m Storm staan klaar om jullie organisatie een oppepper te geven op het gebied van marketing en reclame. Onze werkwijzen zijn toegespitst op doeltreffende resultaten en de windkracht die bij jullie past. Je hebt een vaste contactpersoon die alle ins en outs van de opdracht kent. Dat werkt wel zo makkelijk!
WERKWIJZEN TOEGESPITST PER TRAJECT
Maatwerk in creativiteit
In de afgelopen 15 jaar hebben we al onze werkwijzen toegespitst per traject. Of je nu een website of webshop nodig hebt, een huisstijl met logo wilt laten vormgeven of dat je een campagne wilt laten uitwerken, wij weten precies hoe we jou goed uit de verf kunnen laten komen.
Hieronder lees je meer over onze werkwijze voor huisstijlen, campagnes, websites, webshops en het bedenken van een bedrijfsnaam. Zo heeft onze jarenlange ervaring geleid tot een voortdurend en creatief, maar stapsgewijs proces.
Ontdek onze gespecialiseerde werkwijzen voor:
WERKWIJZE
WEBSITE EN WEBSHOP ONTWIKKELING
Contentfase
Tijdens de contentfase gaan we aan de slag met de inhoud. Onze contentcreator schrijft de teksten, samen verzamelen we beeldmateriaal en zo nodig schakelen we een fotograaf/videograaf in.
Zodra alle inhoud is bepaald, kunnen we aan de slag met het Prototype en skelet.
Prototype + skelet
Met de verzamelde en gemaakte content zoals teksten en foto's maken we een prototype en skelet. Hierin bepalen we de indeling, de plaatsing van foto's, de locaties van knoppen (CTA) en het aantal pagina's.
Dit is een "saaie" invulling die focust op de inhoud. Zodra alle inhoud en content akkoord is, start het visuele ontwerp.
Visuele vormgeving
De contentfase, het prototype en het skelet komen samen in de visuele vormgeving. We ontwerpen de website volgens jullie huisstijl en geven het geheel vorm mét de juiste content. Zo krijgen jullie een goed beeld van de te ontwikkelen website met alle inhoud zoals teksten, foto's, huisstijl-elementen, video's en meer...
Ontwikkelen website
Zodra jullie het ontwerp hebben goedgekeurd, starten we met de ontwikkeling. We richten de systemen en webruimte in en gaan bouwen. Het ontwerp zetten we om in een functionerende en gebruiksvriendelijke website. Natuurlijk maken we deze ook geschikt voor smartphone, tablet en computer.
De website is bijna klaar!
Oplevering
We lopen de gebouwde website of webshop nog één keer grondig door. We verwerken de laatste aanpassingen, controleren de teksten nog eenmaal. Ook de functionaliteit word intern nog eenmaal getest.
Klopt alles en zijn alle vinkjes afgetikt? Dan kan de website online en leveren we jullie nieuwe website of webshop op!
Bij het ontwikkelen van een website of webshop zijn mogelijke vervolgstappen: zoekmachine optimalisatie (SEO), adverteren via bijvoorbeeld Google (SEA) en social media management om mensen naar jullie website of shop te trekken.
WERKWIJZE
HUISSTIJL en LOGO ONTWERP
Brainstorming
Jullie nieuwe huisstijl begint met een brainstormsessie samen met ons. Wat moet de uitstraling zijn, wat zijn de do's en dont's en zijn er voorkeuren qua kleuren en stijlen? Zodra we dit inzichtelijk hebben kunnen wij aan de slag met concepting.
Dat is de eerste stap naar jullie nieuwe huisstijl.
Concepting
Een logo met huisstijl moet passen bij jullie organisatie en een eigen uitstraling hebben. Afhankelijk van jullie wensen en voorkeuren gaan we aan de slag met concepten. Een creatief proces waarin we gaan schetsen, naar kleuren kijken, combinaties van lettertypen verwerken en starten met de eerste échte logo's.
Visuele vormgeving
Zodra tijdens de concepting het onderzoek is gedaan naar kleuren, lettertypen, weergaven, stijlen en beeldaspecten gaan we aan de slag met ontwerpen. De elementen komen samen in vormgegeven beeldmerken. Hieruit volgen een 3-tal ontwerpen in een eerste logovoorstel.
Tijdens een feedbackmoment verwerken we feedback of gaan we opnieuw aan de tekentafel.
Uitwerken huisstijl
Tijdens de visuele vormgeving bepalen we het beeldmerk met logo. De volgende stap: de nodige huisstijl-elementen. Dit zijn meestal visitekaartjes, (digitaal) briefpapier een offertemap en of foldermateriaal. Natuurlijk kunnen we ook enveloppen verzorgen. Dit maken we op bij het uitwerken van de huisstijl.
Zo nodig maken we ook een huisstijlblad of huisstijlhandboek.
Oplevering
Het beeldmerk en logo zijn definitief, jullie huisstijl is bepaald en alle elementen sluiten op elkaar aan. Het grafisch ontwerp is afgerond en klaar om bekend gemaakt te worden.
We sturen de nodige bestanden naar de drukker en leveren jullie een compleet bestand met logo's. Zodat hebben jullie altijd de bestanden voor drukwerk (CMYK) of internet (RGB) maar ook avatars voor sociale media bij de hand.
Zodra we het logo en de huisstijl hebben ontworpen en ontwikkeld, volgen er vaak foldermateriaal, advertenties of een website. Maar ook relatiegeschenken zoals pennen en bedrijfskleding.
We bespreken alle mogelijkheden tijdens een intake.
WERKWIJZE
CAMPAGNES
Startsessie
Een knallende campagne begint met een startsessie samen met ons. Wat willen jullie bereiken? Wie is de doelgroep, wat moet de uitstraling zijn, wat zijn de do's en dont's en zijn er voorkeuren qua kleuren en stijlen? Zodra we dit inzichtelijk hebben kunnen wij aan de slag om een bijzondere campagne op poten te zetten.
Brainstorming
Zodra we weten wat jullie willen bereiken en bij wie, gaan wij ons creatieve brein aan het werk zetten. Met ons team gaan we bedenken op welke manier jouw organisatie kan knallen.
Daarover doen we niet teveel uitspraken, dat ontstaat in het oog van de orkaan!
Plan de campagne
Zodra wij de campagne hebben uitgedacht, de mogelijkheden op rij hebben gezet en de kostenraming binnen het eerder gegeven budget hebben kunnen plaatsen. Maken we een plan de campagne om met jullie te delen. We leggen graag uit wat het idee is achter ons concept en hoe we dat willen uitwerken.
We weten zeker: de voorspellingen voor jullie campagne zijn zonnig!
Aan de slag!
Na jullie akkoord op het voorstel en de budgetten gaan we aan de slag. We leggen verder contact met de nodige partijen zoals mediabureaus als het gaat om adverteren en reclame campagnes. We schrijven pakkende teksten, bestellen de give aways, zorgen voor bijzondere vormgeving, campagne logo's, websites en schakelen zo nodig ander experts in om jullie campagne te laten slagen.
De tornado draait deze fase op volle toeren!
De lucht in!
Jullie campagne is klaar om te knallen! Online en/of offline, in druk en op beeld! Tijdens de campagne houden wij in de gaten of de wind in de juiste richting blijft waaien en sturen we zo nodig bij.
Op volle kracht vooruit naar succes!
Evaluatie en vervolg…
Na afloop zijn we benieuwd of de campagne jullie heeft gebracht wat jullie nodig hadden. Hebben jullie die nieuwe doelgroep bereikt, meer vacatures kunnen invullen of meer producten verkocht? We horen het graag!
WERKWIJZE
BEDRIJFSNAAM OF PRODUCTNAAM BEDENKEN
Brainstorming
Een nieuwe bedrijfsnaam start met een brainstormsessie bij ons in de 'merkplek'. Daar kijken we naar wensen, mogelijkheden, leuke ideeën en opties voordat we beginnen met verder onderzoek.
De brainstormfase is het begin van een originele, pakkende, herkenbare en bruikbare bedrijfsnaam of productnaam.
Research
Vervolgens gaan we op onderzoek uit. Zijn de eerder bedachte opties wel mogelijk, zijn ze bruikbaar in marketing en te combineren met een goed verhaal of slogan? Ook willen we graag weten wat de eventuele beperkingen of kansen zijn. Daarom doen we uitgebreid research naar eventuele namen.
Merkencontrole
We willen zeker zijn dat de namen die we bedacht hebben niet zijn geregistreerd als merk in Europa en we willen bepalen of het gebruik slim en veilig is. Daarom doen we een controle van het merk. Ook is het belangrijk om te weten of het merk geregistreerd kan worden, mocht dit wenselijk zijn.
Naamvoorstel
Alle onderzoek is gedaan, de controles zijn uitgevoerd en mogelijk zijn zelfs de domeinnamen al vastgelegd. Dan volgt een voorstel met jullie potentiële nieuwe naam. Een duidelijke uitleg van origine, gedachtegoed en het verhaal om zo te laten zien wat jullie opties zijn.
Hieruit volgt altijd een feedbackmoment.
Nieuwe bedrijfsnaam!
Jullie hebben gekozen en de naam is een feit! We kunnen aan de slag met registratie van merk, domeinnaam en zelfs het ontwerpen van het beeldmerk en de huisstijl.
De eerste stap naar een frisse wind in jullie organisatie is gezet! De naam is er!
Een greep uit ons klantenbestand
ERVARINGEN VAN ANDEREN
Onze klanten vertellen
“De persoonlijke behandeling en betrokkenheid van Storm en zijn collega’s is echt top. Je bent geen nummer, maar wordt als een echte klant behandeld”