We zetten als ondernemers, bedrijven en organisaties graag informatie op sociale media als Facebook, Linkedin, Instagram en meer… Maar er komen minder likes of reacties binnen dan je misschien wel had verwacht. Wat is dat nou en hoe maak je posts die wel gezien worden?
Als bureau zijn we dagelijks bezig met sociale media. Berichten zijn niet altijd vooraf in te schatten maar we weten in de basis vaak wel wat werkt en wat minder werkt. Al is het tegenwoordig niet meer zo dat berichten per definitie likes of reacties moeten krijgen om gezien te worden. Sommige mensen zijn stille volgers: die zien veel wel, maar ze reageren lang niet altijd. Zo is een bericht minder meetbaar maar nog altijd effectief.
Het plaatsen van een aanbieding alleen is vaak niet voldoende, al is afwisseling goed. Volgers zien graag wat er bij jullie gebeurt: een jubileum, kijkje in de keuken, een prijs maar ook gewoon deals, leuke weetjes en tips. Door de afwisseling bereik je meer mensen en zal je volgeraantal stabiel blijven of zelfs groeien. Té is nooit goed. Dat geldt voor teveel hetzelfde, teveel berichten of te weinig.
Om je een advies te geven over de opzet van een post met een eigen afbeelding, hebben we een leuk opzetje gemaakt. Werkt dat voor jou ook zo? Laat het ons weten!
Mochten jullie denken “HELP”: de vakidioten van i’m Storm staan voor jullie klaar om de sociale media op te zetten, te onderhouden en als eerste klantcontact snel te reageren op vragen van volgers. Zo kunnen we met jullie sociale media óók meer bereik en klanten creëren.